Teritoriul Indoneziei este grupat pe aproximativ 17.000 de insule, așa că ai putea cu ușurință să petreci acolo câțiva ani explorând insulele. Dintre acestea, unele sunt cunoscute datorită vieții de noapte și a petrecerilor (Bali), altele sunt cunoscute datorită plajelor minunate, unele sunt cunoscute datorită dragonilor (Komodo), unele sunt locuite, iar altele sunt nelocuite.
La prima noastră vizită în Bali, ne-am îndrăgosit de această insulă numită și insula Paradisului. Însă ne-am îndrăgostit nu de orașe precum Ubud sau Kuta, cele mai cunoscute orașe ale insulei, ci ne-am îndrăgostit atunci când ne-am urcat pe scuter și am plecat spre Kintamani să căutăm o fermă de cafea. Abia atunci am reușit să simțim cu adevărat serenitatea insuluei. Într-adevăr, Bali este un loc special, diferit de restul Indoneziei, în special datorită  faptului că aici majoritatea populației este de religie hindusă spre deosebire de restul locuitorilor țării care sunt musulmani. Religia lor face ca aproape zilnic să existe câte o ceremonie iar ofrande și altare să găsești la fiecare casă. Tocmai de asta și datorită cărții Mănâncă, Roagă-te, Iubește, Bali a devenit una dintre cele mai căutate destinații de vacanță, fapt care a atras și vesternizarea insulei, devenind și un paradis al cumpărăturilor, al doritorilor de surf sau de yoga și a mâncărurilor organice. Din păcate, toate astea au șters și conutinuă să șteargă din autenticitatea insulei iar mulți localnici preferă să părăsească insula.
După cele două luni în care am străbătut Bali în lung și-n lat, printre zecii de mii de scutere, am decis să evadăm într-un paradis tropical numit Nusa Penida pentru că suntem iubitori de liniște, de natură, de drumeție și de localnici.
Nusa Penida este una dinte cele trei insule aflate la sud-est de Bali, la doar o oră și jumătate de mers cu barca din Bali. Din portul Padangbai ai două opțiuni, una mai rapidă cu o barcă privată și una mai lentă, cu un ferry public. Noi am mers cu ferry-ul plin cu localnici și am plătit 31.000 ruphii (10 lei) pentru bilet, având parte de un drum plăcut care a durat aproximativ o oră și jumătate.

Când am ajuns pe insulă, am realizat că deși cele două insule sunt atât de aproape una de cealaltă, ele sunt totuși atât de departe și de diferite. Ne-am trezit undeva într-un Bali de acum 20-30 de ani, probabil acel Bali despre care scrie și Elizabeth în cartea sa. Nusa Penida ne-a oferit o călătorie în timp, cu impresia că suntem într-un sat pescăresc în care resorturile sunt înlocuite cu cabane din lemn și căsuțe în copaci, cu junglă deasă și aer respirabil, cu peisaje de poveste iar localnicii nu sunt sătui să vadă turiști și te salută cu binecunoscutul “Hello mister!”.

Dacă te consideri încrezător, îți sugerez să închiriezi un scuter pe durata șederii tale, pentru că distanțele dintre locuri sunt destul de mari.

Însă ai mare atenție la drum, pentru că nu sunt toate asfaltate, unele nici nu sunt trasate iar altele sunt pietruite, așa că este foarte simplu să cazi. De multe ori un drum duce în pustietate sau se termină brusc, fiind nevoit să te întorci. Așa am ajuns să ne și pierdem de câteva ori, fără să avem pe cineva lângă noi care să ne ajute să ne întoarcem pe drumul cel bun. Dar cea mai bună modalitate să explorezi un anumit loc este să te abați de la drum. Spre exemplu, noi așa am cunoscut o localnică cu care deși nu am reușit să comunicăm prea mult, ne-a chemat în curtea ei să ne ofere papaya.
Nusa Penida abundă în activități gratuite sau cu prețuri moderate. Iar partea bună este că nu ai nevoie de tururi organizate sau de vreun ghid turistic pentru a explora insula. Îți recomand să îți aloci cel puțin 2 nopți de cazare, pentru că cei 200km pătrați ai insulei au ce să îți ofere: de la înotul cu peștii Manta, drumeții prin junglă, scufundări sau pescuit cu localnicii și până la cazarea în căsuțe în copaci, Nusa Penida le are pe toate.
Deși nu excelează în numărul de plaje, pentru că este o insulă predominant stâncoasă, cele pe care le are sunt minunate. Spre exemplu, Crystal Bay, o plajă cu nisip fin, este plaja perfecta unde să te bucuri de soare savurând o nucă de cocos.

Crystal Bay

Apa este una dintre cele mai curate pe care le-am văzut până acum și este plină de corali și de pești colorați. Deși este o plajă ideală pentru a face scufundări sau snorkelling, nu ai nevoie neapărat de echipamente de specialitate ca să vezi frumusețea subacvatică. Este de ajuns doar să privești în apă.
Viata subacvatica

Însă Nusa Penida excelează în peisaje oferind un mix de munte și mare de neuitat. Așa se face că te urcă la înălțimi de sute de metri ca să privești cum valurile oceanului se sparg în stângi ca mai apoi să te coboare la ocean și să te răcorească în cele mai frumoase ape din împrejurimi pe care nu ți le poți imagina.
Spre exemplu, The Broken Beach a fost cel mai frumos peisaj pe care l-am vazut de până acum, de când suntem pe drum.
The Broken Beach

Deși are denumirea de plajă, nu te lăsa înșelat de asta pentru că Broken Beach este de fapt un pod muntos natural care poate fi traversat. De aici, dacă ești norocos și dacă privești în mare, poți vedea broaște țestoase sau peștele Manta.

O altă frumusețe naturală a fost Angel’s Billabong, o mică lagună situată în mijlocul stâncilor negre unde oceanul se izbește de stânci iar apa ajunge în lagună. ”Laguna” poate fi accesată coborând stâncile însă îți recomand să nu o faci. În zilele în care noi călătoream în Nusa Penida, o persoană doritoare de un selfie a fost luată de valurile din Billanong și ucisă.

Kelingking, cel mai fotogenic loc pe care l-am văzut în Nusa Penida, are forma dinozaurului Rex și te astigur că te va face să te îndrăgostești de insulă.

Dacă ai teamă de înălțime, trebuie să știi că nu prea există noțiunea de securitate în Nusa Penida, așa încât parapeți nu prea există aici. Însă priveliștea pe care Kelingking ți-o oferă, contrastul intre turquoise-ul apei cu albul stâncilor, este unul cum nu credeai că ar putea exista. Dacă ești iubitor de adrenalină și vrei să te aventurezi, coboară câteva sute de trepe și bucură-te de plajă și de ocean.
Cascada Seganing este una care curge direct în mare și formează o piscină naturală. Trebuie să recunosc că drumul până la ea nu a fost deloc ușor, am fost nevoiți să escaladăm un munte pe trepte din bambus construite de către un localnic.

Ia-ți încălțăminte adecvată și pregătește-te să depui ceva efort. Dar ce poate fi mai frumos și relaxant decât să stai în apă și să privești cum valurile se sparg la 10 metri de tine?

La toate frumusețile astea mai adaugă și faptul că mâncarea este foarte bună și ieftină, iar localnicii nu îți cer supra preț doar pentru că ești turist. Pentru asta trebuie doar să te abați puțin de la drumul principal, și să te uiți după warung, restaurante locale.
Când sunt întrebată care este cel mai frumos loc în care am fost de când călătoresc, mereu răspund cu Nusa Penida pentru are o frumusețe naturală. Așa că dacă te pregătești să mergi în Bali, nu rata Nusa Penida pentru că încă este o destinație puțin cunoscută turiștilor.

Cum arată insula ideală pentru tine?